התנגדות לדרישת משרד החינוך למילוי טפסים שונים

מס צפיות:  1801
תאריך: 29/10/2014

‏ה' חשון, תשע"ה
‏29 אוקטובר, 2014

 

 

לכבוד
ציבור המורים


שלום רב,

 

אנו מודעים לכך שמשרד החינוך דורש מציבור המורים מילוי טפסים בנושאים שונים, כמו: הערכה חלופית והתאמות לתלמידים לקויי למידה. לאחרונה מספר מנהלים אף דורשים דיווח על כל שעה תומכת הוראה או פרטנית שהמורים עושים.

 

אנו מתנגדים לכל ה"טופסולוגיה" הזאת שמעמיסה עבודה רבה על המורים והודענו על כך להנהלת משרד החינוך!
אם עד ליום 16.11.14 משרד החינוך לא יוציא הנחיות שלפיהן אין עוד צורך בכל הטפסים הללו, ננקוט את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו כדי למנוע המשך ההתעמרות במורים בכל הדרישות הקשורות לטפסים שהם נדרשים למלא בבתיה"ס !

 

הנושא הכבד ביותר הוא הדרישות מהמורים ומהמורות בנוגע להתאמות של לקויי למידה, נושא שהפך להיות תעשייה בקרב לא מעט מאבחנים דידקטיים - פרטיים, שמרוויחים כסף רב על חשבון התלמידים. ביישובים מבוססים שבהם המצב הכלכלי של ההורים טוב יותר הגענו לכ- 70% תלמידים  לקויי למידה והמורים והיועצים החינוכיים נדרשים למלא עבור כל אחד מהם טפסים רבים ושונים.
למותר לציין שמבחינה סטטיסטית בכל העולם אחוז התלמידים לקויי למידה נע סביב  9% , נתון שתואם לאחוז לקויי הלמידה ביישובים פחות מבוססים במדינה, אך לא באלו המבוססים – שבהם כאמור אחוז התלמידים  לקויי הלמידה לכאורה מגיע אף ל- 70% , כל זאת כדי לקבל הקלות בבחינות הבגרות. המשמעות הנוספת היא שמי שהפרוטה מצויה בכיסם יכולים להגיע ביתר קלות לאוניברסיטה, לעומת מי שהפרוטה לא מצויה בכיסם, וכל זאת על חשבון עבודת חינם של מורים.

 

לכן, אם הדבר לא ייפסק עד 16.11.14, נפעל כאמור.

 

אני מקווה שמשרד החינוך יבין, יתעשת וייענה לדרישותינו כפי שהועלו בפניות שונות.

 

במאמר מוסגר: בדיון בעתירה שהגישה בנושא אם של תלמיד, ולמרות שמורי ביה"ס המליצו על זכותו של בנה לזכות בהקלות, משרד החינוך סירב ואף אמר שממילא הם לא מתחשבים במה שהמורים כותבים אלא רק באבחון הפסיכולוגי. משמע, אם לא מתחשבים בזה, אין כל סיבה להמשיך לעסוק בכל ה"טופסולוגיה". זה בזבוז משאבים, זמן וכוח וזה מעמיד גם את המורים לפני לחץ מיותר של הורים, תלמידים ומעסיקים.
 

 

 

 

 

 

 

העתקים:
חברי הנהלת ארגון המורים
מזכירי הסניפים

 

 

ארגון המורים העל יסודיים
עבור לתוכן העמוד