שתי נקודות לציון

מס צפיות:  1986
תאריך: 13/05/2014

 

 

 

שתי נקודות לציון

 

 

א. בין יום הזיכרון לשואה לבין יום העצמאות – האירועים בפורדיס

 

 אין אדם, ובוודאי מורה בישראל, שלא מודע לשנאה שגרמה לאפליה, הכפשה ופגיעה בעם היהודי בארצות נֵכר, במשך מאות שנים. בקרב המורים נובעת מודעות זו לא רק מההשכלה הפורמלית והכללית שהם רכשו, אלא גם מהכרת תכניות הלימודים בבתי הספר. אין אדם בישראל שאין לו נגיעה לסבל, ללא קשר למוצאו – אירופה, צפון אפריקה או המזרח. כולם סבלו ותחת כל המשטרים.
אין בכוונתי לדבר על מה שעבר על עמנו לאורך כל ההיסטוריה, די להזכיר את 120 השנים האחרונות: פוגרומים ברוסיה, ליל הבדולח ושואת יהודי אירופה. אנו מצווים לזכור את הכול ולא לשכוח. מדינת ישראל כבית לאומי לעם היהודי היא הפתרון לכל הסבל. לכן חשוב כל כך שלא לקבל את מדינת ישראל כמובנת מאליה. כל יום וכל רגע יש לשמור על המדינה הזאת, ולא רק בכלי נשק, אלא גם בעשייה ובהתנהגות.
חלפו ימים ספורים מאז ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ואנו קרבים ליום העצמאות שהוא כה משמעותי עבורנו כעם. לא בכדי יום העצמאות ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל צמודים זה לזה, וכמה סמליות יש בסמיכות שבין יום הזיכרון לשואה לבין יום העצמאות – משואה לתקומה.
ולמרות שכה חשוב שנבין את ערכה וחשיבותה של המדינה הזאת שלנו ואת חשיבות השמירה עליה ועל ערכיה, ובכלל זה כיבוד הזולת ואמונותיו, נחשפנו דווקא בשבוע זה לתופעה הראויה לכל גנאי ויותר מזה - וכוונתי לאירוע שהתרחש בפורדיס.  בלי לחזור על פרטי האירועים, אומר רק שדווקא על רקע ההיסטוריה של עם ישראל, וללא כל קשר להשקפה פוליטית, חובה מיוחדת על כל אחד ואחת מאתנו לעסוק במניעה של תופעות כאלה של גילויי שנאה, כי בנפשנו הדבר. כיצד אנו חשים כששורפים בית כנסת בצרפת או ביוון או כשתוקפים יהודים ברחוב באוקראינה רק מפני שהם יהודים? ודאי שהיינו מתקוממים וצועקים בעולם. והנה, דברים דומים אנו עושים לאלה שחיים בתוכנו.
כמורים וכמחנכים בישראל, חובה עלינו לא להתעלם ולא לעבור לסדר היום על גילויי שנאה ואלימות של כל אדם כלפי  הזולת, כל שכן כלפי מיעוט. חינוך תלמידינו לכבוד האדם אמור להיות מעשה של יום יום, ולאור האמרה: מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך.

 

 

ב. קדנציה חדשה

 

הבחירות למוסדות ארגון המורים הסתיימו לא מכבר, וכפי שכולכם יודעים, נבחרתי לכהונה נוספת לתפקיד של יו"ר הנהלת ארגון המורים. אני נכנס לתפקיד מלא מרץ, שממוקד ביעד עיקרי: קידום מעמדו של המורה בישראל וחיזוק ביטחונו התעסוקתי והכלכלי. חזרתי לא אחת על אמונתי, שמורה טוב הוא מורה שטוב לו. כך אני נוהג ופועל כל יום בחיי, כל היום.

 

עם תום הבחירות הסתיים גם, אני מקווה, מסע ההשמצות, שנוהל ברשת, נגד הארגון ופועלו, למטרות קידום אישי של אותם גורמים מכפישים. במהלך כל התקופה עשיתי כל מאמץ שלא להיגרר לתוך אותה מסכת של השמצות והכפשות, אע"פ שלא היה קל להיחשף לכך, לספוג ולא להגיב. איני מתכוון לסטות מכך גם כעת, וההתייחסות להלן היא עניינית ולעצם הנושא.

 

במהלך הבחירות הופצו שמועות על ידי גורמים אינטרסנטיים שהתגאיתי בהישגים "שלא הושגו", והתפארתי בהסכמים משמעותיים "שלא נחתמו". על כך אומר מיד –  להד"ם.

 

על כן החלטתי במועד זה, כאשר הבחירות מאחורינו, לחזור ולציין את ההישגים, לעמוד על הדברים, ולהתייצב באופן מלא מאחורי כל הצהרותיי:
1.  התחייבתי לשנות את המצב, כדי שמורים יעבדו, במקום 40 שעות,  40 שיעורים + הפסקות, וזאת עשיתי.  משרד האוצר והחינוך חתמו על התנאי הזה!
2.  התחייבתי לקצר את משך השהות בביה"ס – וזאת עשיתי. סיום העבודה הוא בשעה 15:30, בהתאמה לשעת תחילת העבודה ולהיקף המשרה של המורים. משרד החינוך ומשרד האוצר חתמו על כך.
3.  התחייבתי ששכרם של מורים לא ינוכה בגין אי החתמת כרטיס נוכחות, ואכן שכרכם לא נוכה!
4.  התחייבתי שמורים שלא ירצו להצטרף ל"עוז לתמורה" לא יהיו חייבים לעשות זאת, ואני עומד בהתחייבותי זו!
5. התחייבתי להפחתת דמי הניהול של החברות המטפלות בכספים המופרשים לפנסיה ובכספים המופרשים לקופות הגמל, ואמנם נחתם הסכם תקדימי עם אותן חברות להפחתת דמי הניהול בעשרות אחוזים וזאת עשיתי. יש מורים שיזכו לחיסכון עצום, שיכול להגיע ליותר מ- 200 אלף ש"ח!

 

מלאכה מרובה עוד לפנינו, ובכללה: טיפול בנושאים הנוגעים למורי השל"ח ולשכרם, למדריכים, למפמ"רים, למורי חטיבות הביניים, יצירת רפורמה אחת לביה"ס העל יסודי, בחינות הבגרות, נושאים פדגוגיים ועוד. ארגון המורים בישראל הוא אחד הארגונים המובילים בישראל מבחינת שירותי הרווחה והפנאי שהוא מעניק לחבריו, אם לא המוביל שבהם. נמשיך להיות מובילים ונמשיך להיאבק על נושאים ערכיים ועקרוניים  כיאה לארגון שלנו וכמו שפעלנו כל הזמן.

 

ברצוני להדגיש שדלתי פתוחה לכל שאלה או סיוע. 

 

 

  

בכבוד רב,

 

רן ארז

יו"ר ההנהלה
ארגון המורים בבתיה"ס העל יסודיים

 

 

 

 

 

         

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

ארגון המורים העל יסודיים
עבור לתוכן העמוד