כיצד גייס תלמיד תיכון עשרות חתני פרס נובל לחתימה על עצומה בעד חינוך מדעי

מס צפיות:  924
נושא: חינוך בעולם
תאריך: 31/01/2013 11:55:14

בשנת 2007 הגישה ועדת החינוך של לואיזיאנה הצעת חוק לפיה יוכלו מורים להכניס ספרי דת לשיעורי מדע. כעבור שנה התקבל "חוק החינוך המדעי של לואיזיאנה" (Louisiana Science Education Act). בחסות החוק הוציאו מורים את ספרי המדע והשאירו רק את ספרי הבריאתנות. הבריאתנות, ובשמה החדש "תכנון תבוני" (Intelligent Design, ID), אינה מדע אלא אמונה דתית. ראשית, היא מתבססת על הנחת קיומו של גורם על טבעי, שאינו ניתן לבדיקה מדעית. שנית, בטיעון מעגלי קלאסי היא מניחה את מה שהיא מבקשת להוכיח – שקיימת ישות על-טבעית שהיא המקור לטבע. מדע זה לא.

זאק קופלין היה בן ארבע עשרה כאשר התקבלה ההחלטה. בסיועה של ברברה פורסט, פרופסור לפילוסופיה מאוניברסיטת דרום מזרח לואיזיאנה, יצר קופלין קשר עם סר הארי קרוטו, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 1996. קרוטו סייע לקופלין לחבר מכתב ובו הדרישה לבטל את החוק ובכך להשאיר את לימודי הדת מחוץ לכיתות המדע. מתוך המכתב:


לקריאה לחץ כאן

כתבות נוספות

ארגון המורים העל יסודיים
עבור לתוכן העמוד