שיעורי בית בספרות: ללמוד אזרחות

מס צפיות:  645
נושא: משרד החינוך
תאריך: 31/12/2012 13:04:14

"מומלץ מאוד ללמוד את היצירה בשיתוף פעולה בין-תחומי בין מורי ספרות ואזרחות", נכתב בחוברת חדשה שהופצה בקרב מורי הספרות במערכת החינוך ומתייחסת ליצירתו של הסופר הצרפתי פרנק פבלוף, "בוקר חום". לצד יצירה זו, העוסקת בתהליך בו מניחים בני אדם למשטר העריצות החום להשתלט על חייהם, הומלץ להרחיב את שיתוף הפעולה החדש גם בלימוד יצירות אחרות לבגרות בספרות, לרבות "האדונית והרוכל" של ש"י עגנון, "1984" של ג'ורג' אורוול, ו"הגלגול" של פרנץ קפקא.

ניתוח יצירתו של פבלוף מתמקד בפעולת השלטון בסיפור ובתגובה האזרחית לפעולה. "מתבצעים מאסרים שרירותיים תוך שימוש באלימות ופגיעה בזכות להליך הוגן", נכתב בחוברת. ישנו "ניסיון לחינוך מחדש" ו"הצדקת ההליכים על ידי הטיעון של פגיעה במדינה ובלאום". עוד בטרם הצליח השלטון להפוך מדמוקרטי לטוטליטרי, מנותחת תגובתם של האזרחים כ"התחלת הזדהות עם פעילות המשטר וגינוי המתנגדים, האשמת הקורבנות במקום האשמת התוקפן - השלטון".


לקריאה לחץ כאן

כתבות נוספות

ארגון המורים העל יסודיים
עבור לתוכן העמוד